Samen met collega's zorgen wij dat bewoners zich snel thuis voelen!

Sinds 2018 werk ik bij Topaz, ik ben vanuit mijn opleiding mbo-facilitair gestart als gastvrouw bij Revitel en daarna bij Overrhyn. Ik wilde graag intern doorgroeien en kon hierna aan de slag bij het centrale plan- en flexburo van Topaz. Sinds vorig jaar werk ik met veel plezier bij Foreschate als planner!

Ik maak onderdeel uit van een team van planners, we werken op dezelfde manier en zijn elkaars vervanger bij afwezigheid. Als planner ben ik verantwoordelijk voor het inroosteren van de (zorg)collega’s van mijn locatie. Als collega’s vragen hebben over het rooster lopen ze gemakkelijk bij mij binnen want ik werk regelmatig op de locatie, dat werkt heel fijn! We streven ernaar om zoveel mogelijk volgens een vast patroon te werken. Je kunt een voorkeur doorgeven van een vaste vrije dag per week en afhankelijk van je rooster werk je ook in het weekend. Het rooster is vaak al 3 maanden van tevoren zichtbaar voor de collega’s in SDB. Het is dan nog mogelijk om aanpassingen te doen, bijvoorbeeld omdat iemand een extra dagje vrij wil nemen. Op deze manier zorgen we voor een goede werk-privé balans. We denken graag mee met collega’s met een jong gezin of collega’s die mantelzorger zijn. We vinden vaak samen een oplossing om de werktijden goed in het rooster in te passen.

Ik kijk uit naar de verhuizing naar Voorschoten. Het lijkt me heerlijk om te werken op een nieuwe locatie voorzien van alle gemakken en met een centrale ligging. We gaan samen met de collega’s ervoor zorgen dat bewoners zich hier snel thuis voelen!